wtorek, 28 maja 2013

# 286. Reakcje redox

Czezie (to taka nowa forma słowa "cześć") wszystkim!

Wiecie co robię? Siedzę sobie i głowię się nad reakcjami redox. One są bardzo proste, ogólnie cała chemia jest prosta i dlatego nie wiem jakim cudem mi nie chce wyjść ten jeden prosty (według pani Marii, naszej nauczycielki od chemii: "trudny dla naszej klasy") przykład. Właściwie to głowię się nad jedną reakcją, bo coś mi nie wychodzi. No i słuchajcie, to jest taka długa reakcja bardzo, gdzie po jednej stronie są 3 związki, a po drugiej 4 i to się uzgadnia za pomocą reakcji redox. Najpierw się ustala stopnie utlenienia w związkach. Potem się patrzy, który związek zmienił stopień utlenienia i jak na większy to się łączy i pisze "utlenienie", a jak na mniejszy to "redukcja". Potem się wypisuje utleniacza i reduktora. I potem się robi reakcje połówkowe. I w tych reakcjach połówkowych trzeba dopisać odpowiednią ilość elektronów po odpowiedniej stronie. I ja nie wiem, czy tu czegoś nie pomyliłam. Ale nie no! ;__; Sprawdzam i dobrze jest! Ogólnie chlor to mi dobrze wyszedł, ale mam problem z chromem, bo tam muszą się zgadzać elektrony, w sensie po lewej i po drugiej stronie musi być tyle samo i jak się nie zgadza, to trzeba wymnożyć, no to wymnożyłam, żeby było 6 i i tak źle, bo wychodzi mi jak mnożę przez 2, to już wychodzi 2 Cr, a jak sprawdzałam, to powinno być jedno Cr. ;__; I nie wiem, no! Tak bardzo nie wiem! ;__; 

I tak nikt nie ogarnia. >.<


Pomóżcie mi. ;__; 

EDIT: GKJHGHFKDH! JUŻ WIEM CZEMU MI ŹLE WYSZŁO I ZNALAZŁAM AŻ 2 BŁĘDY! ALE JUŻ JEST DOBRZE I JUTRO CHYBA SIĘ ZGŁASZAM DO ODPOWIEDZI ŻEBY MIEĆ PIĄTKĘ! ♥ 

Tylko teraz muszę zrobić jeszcze jedną zadaną reakcję redox. XD

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz